Home       Contact       Winkelmandje (0)       Mijn Account

Home

Winkels

Contact

Account

Mandje (0)

Garantie

Onze elektrische steps worden extra scherp aangeboden doordat deze afkomstig zijn van een grote partij. Ondanks de lage prijs worden de steps geleverd met fabrieksfoutgarantie.                                                                                                                                           

Wat is het garantietermijn?
Onze steps worden geleverd met een fabrieksfoutgarantie van 6 maanden en tot 300km (wat het eerst voorkomt). 

Wat houdt fabriekfoutgarantie in?
Fabrieksfoutgarantie betekent dat de fabrikant beoordeelt of een defect wel of niet onder de garantie valt. Daarom dient de step bij ons te worden afgegeven of naar ons opgestuurd te worden. Na ontvangst wordt uw product naar de fabriek gestuurd.

Wat valt onder de fabrieksfoutgarantie?
Hieronder vindt u een overzicht van welke onderdelen wel of niet onder de fabrieksfoutgarantie vallen.

wel fabrieksfoutgarantie geen fabrieksfoutgarantie
motor remmen
accu banden
display controller
koplamp rem- en gashendel
bel beschermingsonderdelen
frame en vaste delen acculader


Wat als de fabrieksfoutgarantie afgelopen is?
Na deze periode kunt u nog altijd bij ons terecht voor service, onderhoud en eventuele reparaties indien nodig. Dankzij ons eigen onderdelenhuis kunnen wij u snel van dienst zijn. 

Fabrieksgarantie en service afhandeling
Belangrijk: om de fabrieksgarantie te behouden is het belangrijk dat u de eerste servicebeurt op tijd laat uitvoeren. Wanneer u de service beurt niet uitvoert vervalt ieder vorm van garantie. Na 300km dient u een eerste Servicebeurt uit te voeren. Daarna ieder 1000km dient u een servicebeurt uit te voeren om uw garantie te waarborgen. Middels de servicebeurten kunnen wij uw step fit en optimaal houden. De servicebeurten wordt gedaan door onze servicepartner www.Westra-service.nl. Meldt uw E-step per email aan: planning@westra-service.nl en wordt volgens afspraak met u de servicebeurt gepland. De servicebeurtkosten bedraag 49,95 euro. U mag de step naar onze servicepartner toe sturen of u geeft hem af bij 1 van 5 landelijke servicepunten. Zodra hij klaar is, kunt u weer afhalen bij een servicepunt of wij kunnen het ook voor u versturen voor 9,95.

Post adres: Westra-service.nl (Service partner van Elektrischestep-maximaal.nl)
Twenteweg 4a
7772BB Hardenberg
(Westra service bevindt zich in hetzelfde gebouw als Motorpromo Nederland)

Wat valt niet binnen de garantie op een E-step?

  • Waterschade aan accu en display
  • Schade aan onderdelen die gevoelig zijn (zoals banden, ketting, tandwielen, remblokken, kabels)
  • Val- en stootschade aan uw E-step
  • Waterschade (aan o.a. accu/display/motor)
  • Waterschade bij elektrische onderdelen valt niet onder garantie dit omdat deze onderdelen zijn gemaakt om spatwaterdicht te zijn. Waterschade voorkomen? Gebruik dan beschermhoesjes voor accu en display of zet uw fiets overdekt weg.
  • Banden en velgen (binnen- en buitenbanden)
  • Binnenbanden, buitenbanden (en ook anti-lekbanden) vallen nooit onder de garantie. Ook daarmee kunt u dus wel eens lekrijden! Iets anders wat u na verloop van tijd kunt tegenkomen zijn scheurtjes in uw banden. Scheurtjes zijn normaal als een band wat ouder wordt en vormen geen gevaar: het is

Wat moet ik doen als ik denk dat het om een garantiegeval gaat?
Als u vermoedt dat u met een garantiegeval te maken hebt, meld dit dan bij uw dealer en neem dan in ieder geval de volgende informatie mee, zodat we u zo snel mogelijk kunnen helpen:

  • Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval
  • Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing)
  • Of uw step al een eerste servicebeurt heeft gehad, het bewijs bijvoegen.

Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto’s of omschrijving niet kunnen beoordelen of het om een garantiegeval gaat. Dan laten we dit aan de monteur over om dit te bepalen. Hij ziet de E-step daadwerkelijk en kan een garantiebepaling doen, wanneer wij dat vanaf de foto's en omschrijving niet goed kunnen inschatten.

Eventuele extra kosten garantie
Als wij aangeven dat het niet om een garantiegeval gaat, maar u wilt toch, buiten de garantie om, wil dat uw E-step gemaakt wordt, dan is dit ook geen probleem. Houd er dan wel rekening mee dat de kosten voor de reparatie voor uw eigen rekening zijn. Wij hanteren in dit geval 20% klantenkorting op de uurloon. Deze vergoeden wij naar de servicepartner.

Rekenvoorbeeld:
Stel er is een defect wat niet onder garantiebepaling valt en deze kost 75.- euro incl. 25,- aan onderdelen. Dan houdt dat in dat u 50,- dient te betalen voor de uurloon en 25 euro. Op het uurloon van 50,- euro in dit rekenvoorbeeld krijgt u van ons 20% korting van onze servicepartner en u betaalt i.p.v. 50,- maar liefst 41,66 euro. De restant 20% factureren zijn aan ons en vergoeden wij voor u als coulance regeling.

Servicegarantie is geregeld:
Wij werken samen met een professionele partij als service partner. Westra-Service.nl. Wanneer geen sprake is van garantie helpen wij u alsnog en hebben alle onderdelen in huis. We kunnen altijd uw e-step repareren tegen 20% klantenkorting zodat u altijd uw E-step kunt blijven gebruiken. Betreft een gerenommeerde merk van SEGWAY.

Wij hebben ook een eigen onderdelenlijn en u kunt 24/7 online via onze webshop uw gewenste onderdeel bestellen. www.elektrischestep-maximaal.nl of neem contact op via planning@westra-service.nl

Service tips en tricks
Op onze website kunt u ook tabel vinden van Error codes vinden en elke Error code wordt uitgebreid oplossend middels een video op Youtube getoond.

Hoe kunt u dat op youtube vinden?
U typt in de zoekbalk Error code (code error) met SEGWAY ES4 Ninebot zo vindt u talloze filmpjes welk zijn door gebruikers van deze type Segway step is gemaakt en zeer eenvoudig op te lossen

Goed om te weten
De bovengenoemde fabrieksgarantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar.

 

 




Elektrischestep-maximaal.nl door ProShops